در کدام روز و ساعت سفر ارزان‌تری با ماکسیم داشته باشیم؟

در کدام روز و ساعت سفر ارزان‌تری با ماکسیم داشته باشیم؟

1397.11.09
ماکسیمسفر ارزانساعات پرترددروزهای پرتردد

متخصصان تحلیل داده ماکسیم داده‌هایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد تعداد درخواست‌های سفر در روزها و ساعات مختلف هفته، در سالی که به پایان آن نزدیک می‌شویم، به طرز چشمگیری متفاوت بوده است. مسافران در ساعات و روزهای کم‌تردد، ارزان‌تر با ماکسیم سفر کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ماکسیم، شهروندان در نیمه اول هفته بیشتر از سایر روزها ماکسیم می‌گیرند. در سال ۱۳۹۷، سفرهای انجام‌شده در روزهای کاری ابتدای هفته سهمی بیش از نیمی از کل سفرها را در هفته دارند و درخواست‌های سفر در روز جمعه، که روز تفریح و استراحت شهروندان است، کمتر از ۱۰ درصد کل سفرهای هفته است.

تفاوت در تعداد سفرها تنها به روزهای هفته خلاصه نمی‌شود. ماکسیم در ساعات خاصی از روز نیز میزبان سفرهای بیشتری است. در ساعات ۱۶ تا ۲۱ روزهای کاری بیشترین درخواست‌های سفر انجام می‌شود و ساعات ۱۸ و ۱۹ که شهروندان از محل کار به خانه برمی‌گردند، ساعات اوج سفرهای ماکسیمی‌اند. مجموعاً ۱۵ درصد از سفرهای کل روز در ساعات اوج انجام می‌شوند. نکته مهم این است که در روزهای تعطیل هفته، افزایش تردد با دو ساعت تأخیر نسبت به دیگر روزها شروع می‌شود و ساعات اوج سفر نیز به ۴ ساعت در روز، یعنی ۱۸ تا ۲۱، افزایش می‌یابند. ساعات پرتردد غروب در روزهای تعطیل به طرز قابل‌توجهی بیشتر از روزهای غیرکاری‌اند.


تحلیل سفر‌های انجام‌شده در سامانه درخواست خودرو ماکسیم در بیش از ۷۰ شهر تحت پوشش نشان می‌دهد که شهروندان در روزهای تعطیل، در قیاس با روزهای کاری، میانگین یک ساعت بیشتر تردد می‌کنند که تا ساعت ۲ بامداد به طول می‌انجامد. با وجود این، آمار و ارقام نشان می‌دهند که نرخ ترددها از بامداد تا صبح در روزهای کاری و غیرکاری تفاوت چندانی ندارند و کمترین میزان درخواست در روز به همین ساعات اختصاص دارد.

آمار و ارقام ذکرشده اطلاعات دیگری را نیز به ما می‌دهند. در ساعات کم‌تردد، مسافران با سرعت بیشتری به مقصد می‌رسند و هزینه کمتری را بابت آن پرداخت می‌کنند. بنابراین، مسافران ماکسیمی می‌توانند در ساعات کم‌تردد، سفرهای ارزان‌تر و سریع‌تری را تجربه کنند.

logo-samandehi