معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در بازدید از ماکسیم مطرح کرد؛

برخی نافرمانی‌ها در مقابل قانون به زودی رفع خواهد شد

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در بازدید از ماکسیم با تاکید بر اهمیت حفظ داده‌های کاربران از جذب سرمایه خارجی در شرایط فعلی کشور حمایت کرد و گفت: « استفاده صحیح از سرمایه گذاری خارجی ویژگی مثبت و مهم ماکسیم محسوب می شود چرا که علاوه بر ارز آوری، موجبات اشتغال بیشتر در کشور را فراهم می کند.»

به گزارش روابط عمومی ماکسیم، جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با اشاره بر تدوین ضوابط مشخص جهت حفظ امنیت داده های کاربران در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: «اولویت تاکسی های آنلاین باید حفظ محرمانگی‌ داده‌ها و امنیت کاربران باشد. سامانه های درخواست خودرو باید شرایطی را فراهم کنند که جز در موارد مصرح قانونی و با دستور مراجع قضایی، امکان دسترسی به اطلاعات شهروندان برای هیچ‌ شخصی ممکن نباشد.»

وی با اشاره بهاشتغال‌زایی کسب و کارهای نوین همچون ماکسیم اظهار داشت: « استفاده صحیح از سرمایه گذاری خارجی ویژگی مثبت و مهم ماکسیم محسوب می شود چرا که علاوه بر ارزآوری موجبات اشتغال بیشتر در کشور را فراهم می کند. در شرایط فعلی کشور، جذب سرمایه خارجی مزیت بسیار مهمی است. در صورت وجود استقلال مدیریتی و حفظ امنیت ملی در این نوع استارت‌آپ‌ها، حمایت همه جانبه‌ای از این کسب و کارها خواهیم کرد.»

وی در خصوص پلمپ غیرقانونی برخی دفاترماکسیم افزود: «با توجه به نوپا بودن کسب و کارهایی مانند ماکسیم برخی تلاش می‌کنند در برابر قانون دست به نافرمانی بزنند که انشالله این موارد به زودی رفع خواهند شد. ما بر روی تک تک این موراد کار می کنیم، چون قانون این اجازه را به ما داده است. شما هم باید در برابر این کارشکنی ها استقامت کنید چرا که در نهایت پیروزی با استقامت و پایداری به دست می آید.»

ماکسیم، گسترده ترین سامانه درخواست خودروی هوشمند در ایران

حمید بذرگر در معرفی سامانه هوشمند ماکسیم گفت:«سامانه ماکسیم از سال 96 پا به عرصه بازار حمل و نقل گذاشته و تمام نیروهای خود را از بین جوانان متخصص انتخاب کرده است.» وی با تاکید بر اهمیت امنیت کاربران در این سامانه افزود: «امنیت کاربران از اولویت های اصلی ماکسیم است. ماکسیم خود را ملزم به رعایت همه ضوابط و قوانین امنیتی کشور می داند و در جهت برقراری امنیت کاربران خود امکانات ویژه ای را فراهم کرده است که از جمله آنها میتوان به ماشین های برند شده ماکسیم جهت حفظ امنیت مسافر(به دلیل ویژگی متمایز ساختن خودروهای ماکسیم از سایر وسائل نقلیه) و گزینه اعلام خطر رانندگان اشاره کرد. همچنین سامانه تلفنی 1611 به صورت 24 ساعته در راستای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به کاربران راه‌اندازی شده ‏است و علاوه بر ثبت سفارش‌ها وظیفه پشتیبانی سفرها، رسیدگی به مسائل و مشکلات مسافران را که خود برقرارکننده بخش مهمی از امنیت مسافران است را نیز به عهده دارد.»

بذرگر در ادامه اظهار داشت: «ماکسیم تنها یک سال و نیم است که پا به بازار حمل و نقل ایران گذاشته است، اما در همین مدت کوتاه توانسته مرزهای فعالیت خود را به 124 شهر ایران توسعه داده، به عنوان گسترده ترین سامانه هوشمند درخواست خودروی هوشمند از لحاظ تعداد شهرهای فعال شناخته شود.» وی با تاکید بر اهمیت کارآفرینی برای این سامانه افزود: « ماکسیم تجربه درخواست هوشمند خودرو را برای اولین باربه بسیاری از شهرهای ایران عرضه کرده است. این سامانه بستر گسترده ای را برای کارآفرینی شهروندان بومی هر استان فراهم کرده و تاکنون توانسته برای بیش از 300 هزار نفر اشتغالزایی کند.» وی با تشکر از دادستان کل کشور و معاونین آنها گفت : « تاکسی های آنلاین در ابتدای شروع فعالیت های خود با برخی بی مهری ها از سمت بخش سنتی مواجه شد اما دادستانی محترم کل کشور با حمایت های خود مسیر فعالیت این کسب و کارها را هموار کرد. بدون شک گسترش هیچ یک از کسب و کارهای نو بدون مساعدت و یاری ایشان مقدور و میسر نبود.»

در ادامه، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به همراه تیم خود از مرکز تماس ماکسیم بازدید کردند. مدیرعامل ماکسیم در توضیح وظایف مرکز تماس ماکسیم خاطرنشان کرد:« مرکز تماسبا بیش از 300 اپراتور وظایف چند منظوره‌ای دارد. کاربرانی که به دلایل مختلف از جمله کهولت سن یا معلولیت هایی همچون نابینایی و به طور کلی افرادیکه به هر دلیل امکان دسترسی پیوسته به اینترنت با کیفیت یا گوشی هوشمند را ندارند، می‌توانند از طریق تماس با 1611 ضمن ایجاد حساب‌کاربری سفارش خود را در سامانه ماکسیم ثبت کنند. مسافران نیز در حین سفر، به محض مواجه با هرگونه مشکلی می‌توانند با این شماره چهار رقمی تماس گرفته و از خدمات پشتیبانی ماکسیم استفاده کنند. افرادی نیزکه تمایل دارند به عنوان راننده در ماکسیم به درآمدزایی بپردازند می‌توانند ضمن برقراری تماس با مرکز تماس ماکسیم مراحل اولیه ثبت نام خود را انجام دهند.»

در ادامه آرمین کریمی، مدیر توسعه و عملیات ماکسیم با اشاره به امکانات منحصربفرد اپلیکیشن ماکسیم و خدماتی که برای نخستین بار در ایران عرضه شده گفت: « هنگامی که ماکسیم فعالیت خود را آغاز کرد، تنها در 30 شهرکشور تجربه تاکسی اینترنتی وجود داشت. ماکسیم برای اولین بار تجربه استفاده از حمل و نقل آنلاین را برای بسیاری از شهرهای نسبتا کم جمعیت و کم برخوردار را فراهم نمود. اگر چه این اولین بودن در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشور، چالش هایبسیاری را برای ما به دنبال داشت اما اکنون مفتخریم که سامانه ماکسیم از آذربایجان غربی تا زاهدان و از بجنورد تا اهواز را تحت پوشش خدمات متنوع خود دارد.»

در پایان سروش فلاحتی مدیر حقوقی ماکسیم ضمن تشکر از جناب آقای جاویدنیا جهت بازدید از این مجموعه، اظهار داشت که بر اساس قوانین جاری کشور هر نوع سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط خلاف قوانین و در نهایت موجب نقض اصل بیست و هشتم قانون اساسی در خصوص حق برابر اشتغال است. بر این اساس نیز ماکسیم از ابتدای فعالیت خود نه تنها در مقابل انحصار طلبی برخی از ارائه‌کنندگان خدمات مقاومت کرده، بلکه با ایجاد هرگونه محدودیت در حق انتخاب راننده یا مسافر نیز مخالف است. خوشبختانه تا به امروز نیز در این خصوص موفق بوده است؛ اما بی‌شک رفع چالش‌های اجرایی این امر در گستره کشور بدون مساعدت‌های معاونت محترم دادستانی کل کشور و نظارت مستمر و یکسان ایشان بر عملکرد مسئولین سراسر کشور، امری محال و ناممکن خواهد بود.

logo-samandehi