​ارزیابی مثبت کارشناسان روسی از تجربه گسترش و توسعه تاکسی اینترنتی در ایران؛ ​فناوری به معنای آینده است​

​ارزیابی مثبت کارشناسان روسی از تجربه گسترش و توسعه تاکسی اینترنتی در ایران؛ ​فناوری به معنای آینده است​

03.06.2018
ماکسیمکنفرانساجلاسروسیه

فناوری به معنای آینده است


کنفرانس بین المللی «تاکسی مدرن و فناوری ها» در حالی در شهر نواسیبیرسک روسیه برگزار شد که بسیاری از کارشناسان روسی حضور هیئت ایرانی در این کنفرانس را امکانی دانستند تا ایران در سطح بین‌المللی به عنوان صاحب نظر در عرصه توسعه و گسترش تاکسی اینترنتی مطرح شود.



به گزارش روابط عمومی ماکسیم، کنفرانس بین‌المللی «تاکسی مدرن و فن آوری ها» در حالی در شهر نواسیبیرسک فدراسیون روسیه برگزار شد که در خلال این کنفرانس چند تن از مسئولان و مدیران ایرانی نیز حضور داشتند و درباره تجربه توسعه تاکسی های اینترنتی در ایران به سخنرانی پرداختند. مهدی علیزاده، رييس موسسه پژوهش‌هاي حقوقی، مشاور معاون قضايي دادستان كل كشور و عضو كانون بين المللي وكلا؛ احمد اکبرنژاد، مسئول پيگيري ويژه اتاق اصناف ايران، حمید بذرگر، مدیرعامل ماکسیم و آرمین کریمی، معاون شرکت ماکسیم در ایران از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند. این سفر به همت شرکت بین‌المللی تاکسی اینترنتی «ماکسیم» برگزار شد. همچنین در این کنفرانس تخصصی، مقامات دولتی و کارشناسانی از کشورهای بلژیک، انگلستان، بلاروس، روسیه و دیگر کشورها شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در طی برگزاری این نشست، موضوعات مختلفی را مطرح کردند. از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست، بحث مربوط به مقررات کنترل و نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی بود.

علیزاده در ابتدای این نشست با اشاره به تجربه موفق پیشرفت و گسترش تاکسی‌های اینترنتی در ایران اظهار داشت: « ایران در حوزه کسب و کار‌های تاکسی‌های اینترنتی، از بسیاری از کشورهایی که قوانین محافظه کارانه و محدود کننده ای را در این زمینه اتخاذ کرده اند، پیشی گرفته است.»


رييس موسسه پژوهش‌هاي حقوقی در ادامه افزود: «در کشور ایران لزوم حمایت از توسعه و گسترش تاکسی های اینترنتی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. کلمه فن‌آوری به معنی آینده است. به همین دلیل ما عبارت «تاکسی اینترنتی» را در چارچوب حقوقی تعریف و انجمن تاکسی اینترنتی را پایه‌گذاری کردیم.»

مشاور معاون قضايي دادستان كل كشور با اشاره به اینکه ما همه بازیگران کلیدی این بازار ونمایندگان اتحادیه‌ها را گرد هم آورده‌ایم تا منافع همه فعالان این بازار را در قانون جدید لحاظ کنیم، گفت: «نمایندگان شرکت ها و فعالان این صنعت نیز در کارگروه تدوین قانون مورد نظر شرکت دارند و یکی از همین شرکت کنندگان کارگروه یاد شده، سرویس درخواست خودرو «ماکسیم» است.»

عضو كانون بين المللي وكلا در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «در حال حاضر ما مشغول پایه ریزی و پیاده‌سازی زیرساخت مقرراتی هستیم که برپایه آن‌، کشور وارد مرحله‌ای تازه‌ای از آینده شده و شرایط مطلوبی برای رشد و توسعه فن آوری های جدید فراهم خواهد شد. باید از توسعه و شکوفایی صنعت تاکسی اینترنتی حمایت شود نه اینکه سد راه پیشرفت آن شد.»


در بخش دیگری از این نشست، بذرگر در رابطه با برنامه‌های کارگروه تدوین قانون تاکسی اینترنتی و نقاط قوت تصویب این قانون خاطرنشان کرد: «جلسه کارگروه تدوین قانون تاکسی اینترنتی در اواخر سال ۱۳۹۶ برگزار شد. اصول کلیدی مطرح شده در متن این قانون موجب تسهیل کار شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل اینترنتی، حذف محدودیت‌های غیرضروری در این بخش و تأمین امنیت خواهد شد.»

مدیرعامل ماکسیم در ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر سرویس «ماکسیم» اقدام به تبادل اطلاعات مربوط به رانندگان و سفرها با نیروی انتظامی کرده، اظهار داشت: «این سازمان وضعیت سوء پیشینه رانندگان، جریمه ها و سابقه رانندگی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی آن‌ها را بررسی کرده و در اختیار شرکت می گذارد. روند تکاملی این قانون نوپا سبب خواهد شد صنعت تاکسی اینترنتی برای مسافران و رانندگان رفاه بیشتری را فراهم کند.»


علاوه بر موضوع تغییرات تکنولوژیکی در پروسه های تجارت خدمات تاکسی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوعاتی چون توسعه جابجایی پذیری حمل و نقل شهری، بروز رسانی پارکینگ های اتومبیل ها و تمهیدات مربوط به افزایش امنیت و مسئولیت در این صنعت، به بحث گذاشته شد. همچنین شرکت هایی از کشورهای مختلف در نمایشگاهی که مرتبط با صنعت حمل و نقل برپا شده بود، به ارائه دستاوردهای نوین خود در رابطه با انواع حمل و نقل پرداختند.

logo-samandehi