«ماکسیم» در دهمین گردهمایی بین‌المللی اوراسیایی «تاکسی» شرکت کرد.

«ماکسیم» در دهمین گردهمایی بین‌المللی اوراسیایی «تاکسی» شرکت کرد.

10.08.2022

این رویداد در روزهای ۱۳ و ۱۴ مردادماه سال جاری در مسکو پایتخت روسیه و با حضور هئیتی از سامانه‌ی درخواست تاکسی «ماکسیم» برگزار شد. در این گردهمایی برای دهمین بار مسئولین دولتی، نمایندگان کسب‌وکار‌ها و کارشناسان خبره‌ی صنعت تاکسی و حوزه‌های وابسته گردهم آمدند تا ضمن طرح و بررسی مسائل و مشکلات روز، به ارائه‌ی راهکارهای مناسب بپردازند.

در این نشست آقای مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری و مدیر اجرایی سامانه‌ی ملی اطلاعات سفر (سماس) در ایران، به‌صورت آنلاین حضور پیدا کرده و درباره‌ی توسعه کسب‌وکار تاکسی در شرایط تحریم‌های اقتصادی کشور ایران و تجربیات مربوط به نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی از طریق قانونگذاری سخنرانی کرد. مجموعه‌ی قوانین مربوط به تاکسی‌های اینترنتی در ایران از سه سال پیش با همکاری کارگروهی مشتمل بر نمایندگان سامانه‌ی درخواست تاکسی «ماکسیم» تدوین و پس از تصویب به اجرا گذاشته شده است. شایان ذکر است که مبنای قانون‌گذاری در این حوزه براساس مدل پیشنهادی سامانه‌ی «ماکسیم» برای نظارت بر بازار حمل‌ونقل مسافر بوده است.

در قالب هیئت نمایندگی سامانه‌ی «ماکسیم» در این گردهمایی، آقای حمید بذرگر، مدیرعامل شعبه‌ی ایران سامانه‌ی «ماکسیم» شرکت داشت. بذرگر در سخنرانی خود با عنوان «خروج از تاریکی: چشم‌اندازهای خوداشتغال‌ در صنعت تاکسی» به موضوعاتی چون نظارت بر کسب‌وکار تاکسی در ایران، توسعه پرسرعت فناوری‌های جدید در ثبت درخواست تاکسی و همچنین موفقیت در به‌کارگیری مدل پیشنهادی توسط سامانه‌ی «ماکسیم» در قانون‌گذاری در این حوزه پرداخت.

به منظور کمک به مسئولین کشوری و انتقال ابتکارعمل فعالان حوزه‌ی تاکسی، نتایج بدست آمده در مباحث این گردهمایی در قالب قطعنامه عمومی تنظیم می‌گردد. در پایان این رویداد تمامی پیشنهادات و ایده‌های شرکت‌کنندگان و سخنرانان جلسات در راستای ارتقاء سیاست‌های فعلی دولت در حوزه‌ی تاکسی در سند مذبور درج و به مسئولین ذیربط تحویل داده خواهد شد.

logo-samandehi