ماکسیم در رسانه ها؛ مدیرعامل ماکسیم: حضور ماکسیم در همه شهرهای بالای صدهزار نفر

ماکسیم در رسانه ها؛ مدیرعامل ماکسیم: حضور ماکسیم در همه شهرهای بالای صدهزار نفر

17.04.2018
رسانه هاماکسیم در رسانه هاشنبه پرسمدیرعامل ماکسیمشهرهای ماکسیم

شنبه پرس در مصاحبه ای با حمید بذرگر، مدیرعامل ماکسیم نوشت: ماکسیم یکی از سرویس‌های تاکسی آنلاین در حال فعالیت در اکوسیستم ایران است که سال گذشته به جمع بازیگران این حوزه جذاب وارد شد. البته در همان سال هم درگیر اتفاقاتی شد که تا حدودی می‌توان گفت در دسته استارتاپ‌های خبرساز اکوسیستم سال ۹۶ قرار می‌گیرد. حمید بذرگر، مدیرعامل ماکسیم در گفتگوی کوتاهی با خبرگزاری شنبه‌پرس به چند سوال درباره فعالیت‌های سال گذشته و برنامه‌های ۹۷ این استارتاپ پاسخ داده است.

بهترین اتفاقی که در سال گذشته برای ماکسیم افتاد چه بود؟

بهترین اتفاق سال ۹۶ برای ماکسیم، در پاییز سال گذشته رخ داد که این شرکت بین‌المللی فعالیت خود را در ایران شروع کرد. این شرکت مهرماه فعالیت خود را در شهر تهران آغاز کرد و پس از آن در راستای سیاست توسعه متوازن خود در ایران، به‌طور فعال در دیگر شهرهای کشور از جمله تمام شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر حضور یافت. پس بهترین اتفاق سال ۹۶ برای ماکسیم، آغاز فعالیت آن در ایران بود.

آیا در سال گذشته بدترین اتفاقی هم برای ماکسیم وجود داشت؟

در مدت شش ماهه فعالیت ماکسیم در ایران شاید بتوان گفت بدترین اتفاق برای ما پلمپ شدن دفتر این شرکت در کرمانشاه بود. هرچند قبل از این هم اشاره شده که این پلمپ شدن، حاصل یک سوء‌تفاهم بوده و متاسفانه این روزها چنین اتفاقی برای شرکت‌های فعال در حوزه درخواست خودروی آنلاین زیاد اتفاق می‌افتد؛ اما با این وجود هم‌اکنون وکلای ماکسیم در تلاش هستند تا این سوء‌تفاهم را برطرف کنند چرا که پیش از این مجوزهای لازم برای فعالیت در این شهر کسب شده بود. لازم به ذکر است هماهنگی‌های لازم برای باز شدن دفتر در این شهر در مرحله نهایی بوده و دفتر ماکسیم در کرمانشاه به‌زودی مجدداً باز خواهد شد.

بهترین و بدترین اخباری که سال گذشته در اکوسیستم ایران شنیدید چه بودند؟

در سال گذشته بدترین خبری که در فضای کسب‌وکارهای اینترنتی شنیده شد، خبر فیلتر شدن تلگرام بود که فعالیت در بخش کسب‌وکارهای مجازی را با مشکلات اساسی زیادی مواجه کرد. قاعدتا خبر خوب هم رفع فیلتر آن بود.(باخنده) جدای از این موضوع، در سال گذشته خبر خوب، برگزاری نخستین جلسه کارگروه تاکسی‌های اینترنتی با حضور ماکسیم بود که در آن راجع به آئین‌نامه‌ها و قوانین فعالیت در این حوزه به نتایج خوبی رسیده شد. تصویب این آئین‌نامه‌ها و قوانین موجب توسعه بازار تاکسی‌های اینترنتی و نیز عدم بروز اتفاقات ناخوشایندی همچون پلمپ دفاتر استانی می‌شود. بدون شک تشکیل این کارگروه گام بلندی در راستای توسعه خدمات درخواست خودروی آنلاین در ایران و در صنعت حمل‌ونقل ایران است و به فرصتی برای دستیابی به حمل‌ونقلی در دسترس، امن و نظام‌مند تبدیل می‌شود.

برنامه‌ ماکسیم برای سال جدید چیست؟

نخستین برنامه ما در سال آینده افتتاح مرکز تماس ماکسیم است. با دستیابی به این مهم، مسافران عزیز می‌توانند از طریق تلفن و بدون نیاز به آنلاین بودن از خدمات ماکسیم استفاده کنند. برنامه بعدی ماکسیم پس از حضور در شهرهای بالای ۱ میلیون نفر، حضور در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ایران است.

از دیگر برنامه‌های ماکسیم در سال ۹۷، بهبود خدمات ارائه‌شده برای رفاه حال مسافران و رانندگان ماکسیم است. همچنین ماکسیم در نظر دارد با دیگر شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه همکاری داشته و در زمینه‌هایی همچون نوآوری‌های نرم‌افزاری و نیز دریافت سفارشات اضافی با آنها دادوستد داشته باشد. ما نه تنها در زمینه نوآوری نرم‌افزار بلکه در زمینه ارائه سفارشات اضافی و خدمات حمل‌ونقل آنلاین پیشنهاداتی داریم که دیگر شرکت‌ها می‌توانند با همکاری با ما کسب‌وکار خود در این بخش را توسعه دهند.

در پایان نکته‌ای هست که مایل باشید به صحبت‌هایتان اضافه کنید؟

هدف ما در ماکسیم حضور موثر و ارائه خدمات برتر در زمینه خدمات درخواست خودرو در ایران است همچنین رضایت مسافر و راننده به صورت توامان از خدمات ارائه شده در این زمینه. پیام ماکسیم به شرکت‌های دیگر فعال در این بخش این است که ما آماده همکاری با آنها هستیم تا به کمک هم بتوانیم به توسعه بازار حمل‌ونقل در ایران کمک کنیم. با توجه به توسعه خدمات درخواست خودروی آنلاین در ایران، ماکسیم در نظر دارد با همکاری دیگر شرکت‌های فعال در این بخش به جد پیگیر تصویب قوانین لازم در بخش تاکسی‌های اینترنتی باشد و امیدواریم که بتوانیم با همکاری دیگر شرکت‌ها قوانین و مقررات مفیدی را برای توسعه بازار این بخش در ایران به تصویب برسانیم.

logo-samandehi