چقدر درباره‌ی بانوان پرتلاش راننده‌ی تاکسی در ایران می‌دانید؟

چقدر درباره‌ی بانوان پرتلاش راننده‌ی تاکسی در ایران می‌دانید؟

20.07.2021

کارشناسان سامانه‌ی «ماکسیم»، اطلاعات جالبی را درباره‌ی بانوان فعال در حوزه‌ی تاکسی ارائه داده‌اند. اسامی پرتکرار، سن و سال و نوع خودروهایی که خانم‌ها برای کار از آن‌ها استفاده می‌کنند، از جمله مواردی است که شاید برای شما جالب باشد.

نام بیشتر بانوان راننده در این سامانه، «فاطمه» است که حدود ۷.۵ درصد از کل رانندگان هستند. جایگاه دوم با ۶.۵ درصد به اسم «زهرا» می‌رسد و جایگاه سوم با ۵.۴ درصد به اسم «مریم» تعلق دارد. همچنین لیلا، زینب، معصومه، سمیه، مرضیه، زهره و الهام نیز از دیگر اسامی پرتکرار بانوان راننده است.

سن اغلب خانم‌هایی که در سامانه‌ی «ماکسیم» فعالیت می‌کنند، بین ۳۶ تا ۴۵ سال است که حدود ۴۹ درصد از مجموع بانوان راننده را تشکیل می‌دهند. ۳۹.۱ درصد از مجموع بانوان راننده، ۲۱ تا ۳۵ ساله هستند و ۲۰ درصد از این جمعیت بین ۴۶ تا ۶۵ سال سن دارند.

خودروی «پراید» محبوب‌ترین خودروی تاکسی در بین بانوان است که ۵۰ درصد از رانندگان خانم، درخواست‌ها را با این خودرو اجرا می‌کنند. «تیبا» با ۶.۹ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته و «پژو ۲۰۶» نیز انتخاب ۵.۶ درصد از بانوان راننده است. از دیگر خودروهای محبوب می‌توان به پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، ساینا، پژو روآ و رنو تندر ۹۰ اشاره کرد.

بنابراین اگر کاربر، درخواست تاکسی دهد و این درخواست به یکی از رانندگان بانو اختصاص یابد، به احتمال زیاد خانمی با نام کوچک «فاطمه» حدوداً ۴۵ ساله با خودروی پراید در مبدأ حاضر خواهد شد.

تعرفه‌ی «بانوان» در سامانه‌ی «ماکسیم» با هدف ایجاد رفاه و راحتی بیشتر برای بانوان و کودکان طراحی شده است. این تعرفه در بین کاربران خانم که معمولاً از راننده انتظار دارند حداکثر احتیاط و ایمنی را هنگام رانندگی رعایت کند، بسیار محبوب و پرطرفدار است.

به چند روش آسان می‌توان در این سامانه درخواست ثبت کرد: اپلیکیشن «ماکسیم»، تماس با شماره‌ی تلفن ۱۶۱۱ و سایت taximaxim.ir/

logo-samandehi