تهرانی‌ها بیشتر برای خرید و تحویل چه چیزهایی، درخواست می‌دهند؟

تهرانی‌ها بیشتر برای خرید و تحویل چه چیزهایی، درخواست می‌دهند؟

1400.04.17

کارشناسان سامانه‌ی حمل‌ونقل هوشمند «ماکسیم»، اطلاعات مربوط به درخواست‌های کاربران تهرانی در ۶ ماه اخیر را تجزیه و تحلیل کرده و به این نتیجه رسیدند که از بین کاربرانی که از خدمات گروه «تحویل بسته یا کالا» استفاده کرده‌اند، حدود ۸۹٪ از آن‌ها برای جابه‌جایی مرسولات خود از خدمات تعرفه‌ی «پیک مرسولات» و ۱۱٪ باقی‌مانده برای تهیه‌ی مایحتاج روزانه‌ی خود از تعرفه‌ی «خرید و تحویل کالا» این سامانه بهره برده‌اند.

درخواست‌های ثبت‌شده‌ی شهروندان تهرانی برای تعرفه‌ی «خرید و تحویل کالا» اغلب مربوط به تهیه و خرید دارو، مواد غذایی (میوه، شیرینی و شکلات، چای، برنج)، دخانیات و حتی اقلام پارچه‌ای بوده است. البته تقاضاهای خاصی مثل درخواست خرید و تحویل ۴ لیتر بنزین یا دستگاه پمپ آب نیز در بین درخواست‌های کاربران تهرانی بوده است.

طبق آمار موجود، تعرفه‌ی «پیک مرسولات» اغلب برای جابه‌جایی بسته، اسناد و مدارک، کلید و لباس موردتقاضا بوده است. پیک‌های مسئولیت‌پذیر «ماکسیم» در ۶ ماه گذشته،‌ ده‌ها حیوان خانگی از جمله سگ، گربه، طوطی، ماهی‌های آکواریومی، مرغ و خروس را نیز جابه‌جا کرده‌اند. یکی از کاربران که جابه‌جایی حیوان خانگی خود را به «ماکسیم» سپرده است، در بخش «اطلاعات تکمیلی» مربوط به درخواست خود با تأکید زیادی نوشته است:‌ «خواهش می‌کنم این حیوون زبون‌بسته رو در صندوق‌ عقب نذارید».

از دیگر وسایلی که کاربران درخواست ارسال آن‌ها را ثبت کرده‌اند، می‌توان به قطعات سیستم‌های دوربین‌ مدار‌بسته، چند جعبه‌ آجر نسوز، چرخ خیاطی، چاپ‌گر و لوازم کوچک خانه و آشپزخانه اشاره کرد.

کارشناسان سامانه در بررسی‌های خود به این نکته اشاره کرده‌اند که به علت همه‌گیری بیماری کرونا، تقاضا برای استفاده‌ از این نوع خدمات به‌میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. استفاده از خدمات این تعرفه‌‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ حداقل مبلغ درخواست برای تعرفه‌ی «خرید و تحویل کالا» از ۱۵۰۰۰ تومان و برای تعرفه‌ی «پیک مرسولات» از ۱۰۵۰۰ تومان شروع می‌شود.

کاربران هنگام ثبت درخواست‌های مربوط به گروه «تحویل بسته یا کالا»، اطلاعات مربوط به مرسوله یا لیست خرید موردنظر خود را در قسمت «اطلاعات تکمیلی» یادداشت می‌کنند. همچنین کاربران علاوه‌بر ثبت درخواست برای خودشان می‌توانند درخواست استفاده از خدمات سامانه را برای دیگران نیز ثبت کنند. بدین‌منظور باید شماره‌ی تلفن شخص موردنظر را در بخش «خدمات تکمیلی» وارد کرد تا اعلان‌های مربوط به درخواست را دریافت کرده و بتواند با مجری درخواست در ارتباط باشد.

به چند روش آسان می‌توان در این سامانه درخواست ثبت کرد: اپلیکیشن «ماکسیم»، تماس با شماره‌ی تلفن ۱۶۱۱ و سایت taximaxim.ir

logo-samandehi