ماکسیم در رسانه ها؛ دفتر سرویس «ماکسیم » در کرمانشاه فک پلمپ شد

ماکسیم در رسانه ها؛ دفتر سرویس «ماکسیم » در کرمانشاه فک پلمپ شد

1397.02.17
ماکسیم در رسانه هارسانه هاکرمانشاهماکسیم در کرمانشاهدفتر کرمانشاه ماکسیم

دفتر نمایندگی ماکسیم در کرمانشاه پس از بررسی‌های صورت گرفته در خصوص پلمپ آن هم‌اکنون فعالیت خود را از سر گرفته و آماده ارائه خدمات خودروی آنلاین به مسافران و رانندگان کرمانشاهی است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام سرویس درخواست خودروی ماکسیم، در پی بروز برخی سوءتفاهم‌ها و پلمپ دفتر این مجموعه در کرمانشاه، پس از رفع مسائل پیش آمده، نیروی انتظامی این شهر نسبت به فک پلمپ دفتر اقدام کرده و صورت جلسه آن را به شرکت ارائه داده است. در حال حاضر شعبه کرمانشاه ماکسیم دایر بوده و همکاران آن در این شهر مشغول به فعالیت هستند. این فک پلمپ بر اساس دستور معاون دادستان کرمانشاه صورت گرفته که این دستور، رعایت کلیه الزامات قانونی از سوی ماکسیم را تأیید می‌کند.

«ماکسیم» پیش از آغاز فعالیت در کرمانشاه، مجوز صنفی خود را در زمینه کسب و کارهای اینترنتی از اتحادیه مربوطه در تهران اخذ کرده و بر اساس این مجوز، فعالیت ماکسیم در تمام شهرهای ایران مجاز بوده و نیاز به اخذ هیچ مجوز جداگانه‌ای وجود ندارد.

‎علاوه بر این ماکسیم در خصوص فعالیت خود به پلیس کرمانشاه اطلاع‌رسانی کرده و اجازه فعالیت خود را در این شهر کسب کرده بود. با وجود انجام تمام مراحل لازم برای فعالیت قانونی، تاکسیرانی کرمانشاه مدعی بود که این سرویس برای فعالیت در کرمانشاه نیازمند کسب مجوزهایی از این سازمان بوده و بر همین اساس، این شرکت مسئله را از طریق قضایی نیز پیگیری کرد.

‎علی‌رغم نابه‌جا بودن این درخواست‌، مقام قضایی مربوطه درخواست تاکسیرانی کرمانشاه را مورد تأیید قرار داده و نیز از آنچه با عنوان «دسترسی اپلیکیشن ماکسیم به اطلاعات شخصی کاربران» نامیده، اظهار نارضایتی کرده است. ‎این در حالی است که چنین دسترسی‌هایی برای فعالیت تمام برنامه‌هایی که در این حوزه اشتغال دارند ضروری بوده و برای آن هیچ منع قانونی‌ نیز پیش‌بینی نشده است. بنابراین به نظر می‌رسد منع فعالیت شرکت در این مدت فاقد پایه و اساس منطقی و حقوقی محکمی بوده است.

‎یکی از عواقب تعطیلی ۲ ماهه دفتر شرکت در کرمانشاه عدم توانایی استفاده از خدمات سرویس ماکسیم از سوی مردم و نیز عدم برخورداری رانندگان متمایل به همکاری با ماکسیم از این منبع کسب درآمد بوده است. در این مدت زمان وکلای ماکسیم از فعالیت شرکت در کرمانشاه دفاع کرده و سرانجام پس از دفاعیات کتبی و شفاهی بسیار، موفق به کسب حمایت دادستانی و سایر مقامات قضایی شدند. در حال حاضر دفتر ماکسیم در کرمانشاه فعالیت خود را از سر گرفته و همکاران سرویس «ماکسیم » در محل کار حضور پیدا کرده‌اند. مردم کرمانشاه هم‌اکنون می‌توانند از خدمات سرویس ماکسیم در شهر خود که در ۲۰ شهر دیگر ایران نیز دایر است، استفاده کنند.

logo-samandehi