مسافران تاکسی در ایران چه کسانی هستند؟ تصویری از مسافرانی که از تاکسی استفاده می‌کنند، ترسیم شده است!

مسافران تاکسی در ایران چه کسانی هستند؟ تصویری از مسافرانی که از تاکسی استفاده می‌کنند، ترسیم شده است!

1402.09.10

هم‌زمان با ششمین سالگرد فعالیت سامانه‌ی «ماکسیم» در ایران، کارشناسان سامانه‌ی «ماکسیم» ضمن تجزیه و تحلیل آمار مربوط به سفرهای کاربران، گزارشی درباره‌ی جنسیت، سن، سیستم‌عامل و برند گوشی‌های هوشمند کاربران اپلیکیشن درخواست خودرو منتشر کرده‌اند.

براساس این گزارش، در ایران آقایان ۳ برابر خانم‌ها درخواست تاکسی می‌کنند. سهم کاربران اپلیکیشن سامانه که جنسیت خود را آقا اعلام کرده‌اند، ۷۹٪ از مجموع کل کاربران است و خانم‌ها هم ۲۱٪ از جمعیت کاربران اپلیکیشن درخواست خودرو را تشکیل می‌دهند.

افرادی که بیشترین استفاده را از تاکسی می‌کنند، ۲۵ تا ۳۵ ساله هستند، این گروه سنی از نظر تعداد در رتبه‌ی اول قرار دارد و سهم آن ۳۲٪ است. افراد ۳۶ تا ۴۵ سال و جوانان زیر ۲۴ سال به‌ترتیب با ۳۰٪ و ۲۵٪، جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. مسافران بالای ۴۶ سال تقریباً ۱۳٪ از کل مسافران هستند.

اگر بخواهیم درباره‌ی سیستم‌‌عامل گوشی‌های هوشمند صحبت کنیم، در ۱۰۰٪ موارد، اپلیکیشن درخواست تاکسی روی سیستم‌عامل اندروید نصب شده است. کاربران اندروید وفادار هستند و اغلب امتیاز بالایی به برنامه‌ها می‌دهند. به‌همین دلیل میانگین امتیاز «Maxim» در فروشگاه‌های اپلیکیشن ۴.۶ است.

محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در بین مسافران تاکسی، سامسونگ از کشور کره است و سهم دارندگان این نوع دستگاه‌ها ۵۸٪ از کل مدل‌ها است. گوشی‌های هوشمند چینی شیائومی با امتیاز ۲۹٪، مدل محبوب بعدی محسوب می‌شود. هوآوی چینی نیز با امتیاز ۸٪ در جایگاه سوم قرار دارد.

بدین‌ترتیب فردی که در ایران به‌عنوان مسافر روی صندلی تاکسی می‌نشیند، چه شخصی می‌تواند باشد؟ به احتمال زیاد این شخص مردی ۲۵ تا ۳۵ ساله خواهد بود با یک گوشی هوشمند سامسونگ در دستش.

آرمین کریمی، مدیر توسعه‌ و عملیات سامانه‌ی «ماکسیم»، می‌گوید:

«اپلیکیشن «ماکسیم» میلیون‌ها بار در ایران نصب شده است. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد درخواست خودروی سواری و وانت‌بار کنید. همچنین ازطریق اپلیکیشن می‌توانید برای خدمات «تحویل بسته و کالا»، «کارگر حمل بار» و «خودرو در اختیار» نیز درخواست ثبت کنید. برای یک فرد امروزی، این اپلیکیشن یک ابزار پرکاربرد است که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف به او کمک کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید به استقبال دوست خود در ایستگاه قطار بروید، داروی مادربزرگ خود را به خانه‌اش ارسال کنید، در مواقعی که کارهای زیادی دارید و باید به جاهای مختلفی بروید نیز می‌توانید از قابلیت «خودرو در اختیار» استفاده کنید و موارد دیگر. خدمات سامانه‌ی ما بسیار متنوع بوده که توضیح کامل آن از حوصله‌ی این مطلب خارج است. ما خوشحالیم که توانسته‌ایم سامانه‌ای را راه‌اندازی کنیم که درحال حاضر تعداد زیادی از مردم در بیش از ۲۰۰ شهر ایران از خدمات آن استفاده می‌کنند.»

logo-samandehi