ماکسیم: اولین تاکسی‌اینترنتی با نرخ‌های ثابت و سفرهای بین‌شهری

ماکسیم: اولین تاکسی‌اینترنتی با نرخ‌های ثابت و سفرهای بین‌شهری

13.03.2024

امروزه فناوری‌های مدرن وارد عرصه‌های مختلف زندگی مردم شده و زندگی را راحت‌تر کرده است. طی دهه‌های گذشته، فرایند درخواست‌های حمل‌ونقل نیز دستخوش تغییرات قابل‌توجهی شده است. شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی با تکنولوژی‌های پیشرفته در بازار حمل‌‌ونقل ظهور کرده‌اند که یکی از آن‌ها سامانه‌ی «ماکسیم» است.

این شرکت بیش از ۶ سال است که در بیشتر از ۲۰۰ شهر ایران فعالیت می‌کند؛ اما هنوز افرادی هستند که تفاوت‌های عمده‌ی آن را با سامانه‌های مشابه نمی‌دانند. در حالی‌که این قابلیت‌ها بسیار مفید هستند و به افراد این امکان را می‌دهد که هزینه‌های خود را در شرایط مشخص کاهش دهند.

در ادامه آرمین کریمی، مدیرعامل این سامانه، جزئیات بیشتری از خدمات منحصربه‌فرد سامانه‌ی «ماکسیم» را شرح داده است.

نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این سامانه، مبالغ مقرون‌به‌صرفه‌ی آن است. این سامانه تلاش می‌کند تا اقشار مختلف مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند و در بخش خدمات اقتصادی بازار متمرکز است. علاوه‌بر این، نرخ سفرها نیز ثابت است،‌ یعنی نرخ‌ها عملاً تحت‌تأثیر شرایط آب‌وهوایی و میزان تقاضا قرار نمی‌گیرد. برخلاف سایر تاکسی‌های اینترنتی که هنگام بارندگی، نرخ سفر را ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌دهند، «ماکسیم» حداکثر ۲۰٪ تا ۳۰٪ تغییر نرخ را اعمال می‌کند.

مدیرعامل جوان این سامانه درباره‌ی این تفاوت با طرح یک مثال، چنین توضیح داد:

«فرض کنید می‌خواهید با تاکسی به جایی بروید و همان موقع بارش باران شروع می‌شود. نرخ‌ها در اکثر تاکسی‌های اینترنتی بلافاصله چندین برابر افزایش می‌یابد و دلیل آن هم اعمال الگوریتم‌های تعریف‌شده در نرم‌افزارهای آن‌هاست».

وی همچنین عنوان کرد:

«مبلغ درخواست‌ها در سامانه‌ی «ماکسیم» ثابت می‌ماند و تنها درصورت کمبود راننده و جهت ایجاد انگیزه برای انجام سفرها، مبالغ به‌مقدار کمی افزایش می‌یابد».

حق انتخاب: سرعت یا قیمت

برای عده‌ای، صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر مهم است و برای برخی دیگر این‌که سریع‌تر به مقصد خود برسند، مهم‌تر است. بر همین اساس، مجموعه‌ی «ماکسیم» قابلیت‌هایی را طراحی کرده است که این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا بتوانند مدت‌زمان رسیدن خودرو به مبدأ را کاهش دهند.

با استفاده از قابلیت موجود در اپلیکیشن، کاربران می‌توانند با توجه به شرایط خود، مبلغ سفر را شخصاً تنظیم کنند. از نظر مدیریت سامانه‌ی «ماکسیم»، درخواستی که مبلغ آن افزایش می‌یابد برای راننده جذاب‌تر است و برای رانندگان در اولویت قرار می‌گیرد. بنابراین کاربران دو انتخاب دارند؛ یک سفر اقتصادی با زمان انتظار بیشتر یا رسیدن خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن و البته با قیمت کمی بالاتر.

کاربر ازطریق قابلیت «پیشنهاد نرخ»، مبالغ پیشنهادی رانندگان را برای اجرای درخواست خود دریافت خواهد کرد. بدین‌ترتیب که پیشنهادهای رانندگان در اپلیکیشن برای کاربر نمایش داده می‌شود و او می‌تواند پیشنهادی را انتخاب کند که به نظر خودش نزدیک‌تر است.

مسافر با استفاده از گزینه‌ی «عجله دارم»، مبلغ موردنظر خود را به نرخ اولیه‌ی درخواست اضافه می‌کند و رانندگان درخواست را با قیمت افزایش‌یافته می‌بینند و آن را سریع‌تر پذیرفته و اجرا می‌کنند.

کاربر می‌تواند از هر دو عملکرد به‌صورت کاملاً داوطلبانه استفاده کند و هیچ اجباری درخصوص این موضوع ندارد. در واقع اگر مدت‌زمان پیداشدن خودرو یا به‌عبارت دیگر زمان مراجعه‌ی خودرو به مبدأ برای کاربر مهم نباشد، ضرورتی ندارد از این گزینه استفاده کرده و مبلغ درخواست را افزایش دهد. در این صورت ممکن است زمان انتظار برای رسیدن خودرو طولانی شود؛ اما کاربر سفر به‌صرفه‌تری داشته باشد.

با تاکسی به شهرهای دیگر سفر کنید!

اپلیکیشن «ماکسیم» این امکان را فراهم کرده است که علاوه‌بر ثبت درخواست تاکسی برای سفر از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر، بتوانید خودرو را به‌صورت ساعتی در اختیار بگیرید و سفرهای بین‌شهری خود را نیز با این سامانه انجام دهید. سفرهای بین‌شهری به‌دلیل قابلیت جابه‌جایی سریع و راحت بین شهرها در بین کاربران سامانه از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

گستره‌ی خدمات «ماکسیم» فقط به سفر با تاکسی محدود نمی‌شود. این سامانه خدمات دیگری را در قالب پیک مرسولات و همچنین جابه‌جایی و حمل‌ونقل بار نیز ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن «ماکسیم» در فروشگاه‌های اپلیکیشن تلفن همراه زیر برای دانلود در دسترس است:

App Store, Google Play, Bazaar, Sibche, SibApp, myket

logo-samandehi